O co v této hře vlastně jde?
Předpokládám, že toto čte člen našeho klanu, který má za cíl být klanem úspěšným především v CW a snahu co nejdříve dosáhnout vrcholu (pro mě osobně je vrchol plně vylepšené TH 10 v co možná nejkratším čase…prozatím) Úspěšnost klanu se počítá podle toho kolik má celkem pohárů. Kolik má pohárů se počítá váženým součtem pohárů všech členů klanu. (což podle mě znamená že: např. hráč s TH7 a 1.700 pohárky vstupující do CW, nalezne oponenta okolo 1.700 pohárku... což jsou TH8 a vyšší) Proto vidím snahu, TH8 a nižších, UDRŽET se nad hranicí 1500 pohárků za kontraproduktivní… Celé TH8 jsem prošel ani né za 2 měsíce s pravidelnými útoky okolo 250.000 kořistí/na jeden útok a útočil sem denně cca 10 – 20x. aniž by mě pravidelně „rozsekávali“ na 100% a musel pokaždé, za asi 60.000 goldů znovu aktivovat všechny pasti a bomby… Ale zpět k otázce. Účelem je budovat a vylepšovat svoji vesničku. Každé vylepšení něco stojí. Platidlem je zlato a elixír (bubliny) Tyto se získávají těžením v dolech, nebo se loupí při nájezdech na ostatní hráče. A je jasné, čím více zdrojů máš, tím rychleji postavíš obranu a méně ti uloupí a zároveň při povýšení armády více ukradneš. A tak stále dokola :-)
S jakými typy hráčů se můžeme setkat?
Lovci pohárů – těm jde o to mít co nejvíce trofejí. Ty získávají hlavně v bojích, kde hledají soupeře, které jsou schopni se svou armádou porazit. Na budování vesnice nemají moc zdrojů a tak se většinou zaměřují na povýšení TH, aby získali další jednotky armády, s kterými snadněji poháry získají. Většinou ani nejsou moc napadáni, i když mají slabší obranu, protože zpravidla nemají moc zdrojů, které jim lze ukrást. Takže jsou většinou cílem zase jen lovců pohárů.
Budovatelé – těm jde víc o rozkvět vesnice. Prioritou je pro ně zlepšovat a zlepšovat. Hledají soupeře, kteří mají dostatek zdrojů, které tolik potřebují pro rozvoj. Prostě opak lovce. Jako jsem například já ;-)
Osobně si myslím, že je lepší budovatel. Sice nemá tolik pohárů, ale když se podíváte na top hráče, tak, tam nenajdete nikoho se zlatými zdmi. Jsem přesvědčen, že na vrchol se dostane rychleji budovatel než lovec. A hlavně na vrchol se můžete dostat jen s plně vylepšeným TH10… stačí se podívat, pod ikonou poháru, ve hře na Top Clans a uvidíte, jaký hráč se může dostat na vrchol. Proto radím: najděte si ideální míru pohárků pro Vaše aktuální TH… a když budete moc vysoko a budou Vás stále napadat silnější nepřátele, po jednom goblinovi prohrávejte a spadněte klidně o 200 a víc pohárků… nikomu tím neublížíte, jen si sami pomůžete ke snazší kořisti, menšímu počtu devastujících útoků na vaši vesničku a HLAVNĚ budete v CW nacházet více protivníků, na které budete mít šanci…
Když Vás někdo napadne a máte plné sklady, bude to buď pohárista, nebo budovatel, kdo si Vás dřív najde. Ale pokud máte sklady prázdné, tak na 99% to bude lovec. Pozn.: jsou i hráči, kteří vůbec nebojují. Jen hospodaří.
Jak mohu získat/ztratit zdroje?
Zdroje se těží v dolech. Ale jistě každý ví, že to jde hodně pomalu. Nejlepší způsob získání zdrojů je rabovaní. Není to asi nic výchovného :-) ale je to tak. Pokud chceš budovat vesnici, musíš si dojít pro zdroje k sousedovi. Naopak jiný soused si dojde pro zdroje k tobě. Z toho plyne, že je vhodné mít armádu a obranu v rovnováze. Platí, že zlato je na obranu a elixír na útok.
Zdroje lze i kupovat za gemy, ale když už se někdo rozhodne je utratit, lepší je pořídit dalšího dělníka. Čas je totiž asi největší otrava v celé hře a zároveň jí dává to kouzlo nevšednosti. S každým dalším lvl se časy na upgrade prodlužuji společně s cenou.
Jak mohu získat/ztratit poháry?
Poháry se získají za vyhraný boj, ať už se jedná o útok nebo napadení. Když útočím, záleží na mé armádě a hlavně na mé strategii boje. Když jsem napaden, tak záleží na úrovni obrany, jejím rozložení a samo i na schopnostech soupeře.
Každý se setká s tím, že ho napadne soupeř, který vyrukuje s „potvorami“, které dosud neznal a kdy je jasné, že soupeř je z jiné ligy. To je běžné. Jsou to lidé, kteří se z určitých důvodů drží na nízkém levelu. Mají tak snadnější útoky. Důvod tohoto plánovaného (většinou dočasného) ponížení může být snaha něco dobudovat k čemu je potřeba hodně zdrojů. Pak se tento hráč schovává mezi slabšími a očekává, že si ho nikdo netroufne napadnout a zdroje mu nesebere. Anebo má v opravě velkou část obrany a je tak na své úrovni více zranitelný. Tento postup je takticky správný. Jelikož s každým postupem TH musíme i zvyšovat množství pohárků a rozmezí našeho působení (s TH8 mám odzkoušeno 1200 – 1500 pohárku) Nyní jsem na TH9 a zatím zkouším… okolo 1300 nacházím málo oponentů na dostatečnou kořist… jeden plně vyslaný útok s kouzli, mě stojí okolo 150.000 elixíru…
Podle čeho se mi nabízejí protivníci a kdo mě může napadnout?
Program hledá soupeře pouze podle pohárů. Úroveň TH, obrany a já nevím, čeho na to nemá vliv. Prostě hledá ve skupině hráčů, kteří nejsou online a nemají štít a mají +- podobný počet pohárů. Podle dostupných (neoficiálních) zdrojů se rozmezí pohárků bere okolo 200
Podle čeho se určuje kolik získám/ztratím zdrojů?
Když Vás napadne soupeř a udělá tzv. totálku, zničí 100% vesničky, tak nikdy nesebere všechny zdroje. Existuje pravidlo, že pokud je soupeř na stejném TH, tak ze skladů může sebrat 20% toho co tam je a z dolů 50%. Maximálně je to ale 198.000 ze skladů. Pokud Vás napadne soupeř, který je o 1 úroveň níže, tak Vám ale sebere o 10% víc. Když o dva lvl, tak o 20% atd. Platí to samozřejmě i naopak. Proto platí jedno důležité pravidlo. Bojovat co nejdéle s nízkým lvl TH, protože z úspěšných bojů získáte mnohem více zdrojů a naopak méně Vám seberou. Jenom díky tomu se Vám může podařit získat i 400.000, když s TH7 zaútočíte na TH10, ale daleko více se vyplatí delší dobu hledat a nalézt stejné, nebo nižší TH než je vaše… u kterého budete mít kořist 250.000 až 500.000 díky tomu, že má plné doly z delší neaktivity…
Podle čeho se určuje kolik získám/ztratím pohárů?
Hodně lidí si myslí, že je to dáno porovnáním „síly“ soupeřů. Jejich TH nebo zkušeností (modré hvězdičky). Není tomu tak. Jediné co rozhoduje je rozdíl vašich pohárů. Takže když Vás někdo napadne, udělá totálku a sebere např. 30 pohárů, tak Vaše odplata s totálkou bude patrně menší. Ale hlavně. Poháry získáváte za výhru, ztratíte za prohru. Mám ověřeno, čím větší množství pohárků můžete získat, tím větší je možnost, že má nepřítel plný CC… Zatím jsem asi neměl útok, kde bych vzal 30 pohárků, aniž by na mě nevyskočila obrana z CC
Platí, že vyhraje ten, který zničí min 50% budov, nebo zničí TH. Těch 50% je hodně ošemetných. Někdy se dosáhne 49% a je to prohra. Stačí ale udělat jedno procento a poměr se otočí. Proto lepší než uvádět kolik kdo získal pohárů, je uvádět procento zničení. To svědčí o kvalitě armády, taktiky apod.
Kdy povýšit Town Hall (TH) na vyšší level?
Asi se mnou nebudou všichni souhlasit, ale já si myslím, že až tehdy, když už nemám na daném lvl co dělat a to včetně zdí kasáren a hvězdiček u armády (zlepšování bojovníků v laboratoři). O tom jaké výhody má nízký lvl jsem psal výše. Jediné na čem bych netrval, jsou hvězdy u některého vojska. Ale to záleží na vkusu každého hráče. Třeba balonům a wizardům jsem na chuť nepřišel. S přechodem na vyšší th se dá i dřív než mám vše na max, protože mohu započítat čas tvorby TH, který je třeba z TH7 na TH8 8 dní. Osobně jsem nyní přešel na TH9 SE VŠÍM NA MAX, krom 2/3 zdí… jen proto abych měl QUEEN a utratil 25.000 Dark elixíru, který mi neustále po 1.500 brali… Ted toho zpětně trochu lituji… jelikož většinu vojáků na dark elx mám na nultém lvl... Ale můj důvod byl na druhou stranu oprávněný… Jsem kombinací lovce/farmáře… Útočím v nižších pohárkových vodách a snažím se nenechávat žádné volné dělníky.
Pokud vstupuji do vyššího lvl s vytuněnou armádou a obranou, jsem pak schopen rychle poskočit dál a neztrácet čas a zdroje doháněním hříchu minulosti. Vím, o čem mluvím. Než jsem pochopil, jak to všechno funguje, tak jsem rychle přešel od lvl5 přes 6 na 7 a na ní teprve vše dotahoval. Byl jsem zoufalý, napadali mě 5ky a 6ky a brali mi strašně zdrojů a já měl problém něco našetřit, protože když jsem se blížil k cílové částce, zase přišel někdo, kdo mě obral… Kéž bych měl v té době někoho, kdo by mi to rozmluvil… už jsem mohl být daleko dál, než jsem nyní ;-)
A ještě jedna dobrá poznámka. Když přecházíte na vyšší TH, je nejlepší mít plné sklady a strategicky/ekonomicky uvažovat co postavíte jako první… Já osobně při přechodu na TH8 dal prvně STAVIT A VYLEPŠIT Dark elx dril na plno a teď na TH 9 je pro mě prvořadé to samé… Vylepšit na max. 6. Lvl oba Drilly
Jak budovat svoji vesničku? Co dříve, co později.
Lovcům neradím!!! Ani jejich strategii nijak nechápu… vždy když vidím „chudáka“ s TH9-10 a zlatou zdí, říkám si, že bych raději začal od začátku než tohle… Ale pokud jsi budovatel a poslechl jsi moji radu ohledně přechodu na vyšší TH, tak nastíním pár pravidel.
Začni tím, že dokoupíš nové budovy a obranu, které ti daný lvl odemkl. Zkraje to půjde rychle. Dostaň se s nimi na stejnou úroveň jako ty co už máš. Mluvím zde hlavně o obraně. Tím že budete mít víc děl, mortarů, air defensů atd, okamžitě získáte výhodu, před útočícím soupeřem, který toho musí více zničit, aby dosáhl vítězství.
Pak začněte povyšovat. Měli byste dělat souběžně jak na obraně (za zlato) tak na armádě (elixír) Může být výhodou začínat od těch levnějších, což jsou děla, věže atd. Podle mě je ale lepší, pokud na to máte, udělat ty nejdražší věci jako první, ale to ovlivňuje mnoho faktorů... počet dělníku, množství našetřených surovin, rozmístění obrany atd.
Dále je vhodné začít povýšením laboratoře. To otevře možnost zlepšit armádu, kdy na to zlepšení nepotřebujete dělníka jen elixír, hodně elixíru :-D. Začněte povyšovat ty jednotky, s kterými bojujete, nebo které donatujete nejčastěji.
Stejně důležité jer využít nového lvl a zvýšit si počty vojáků v kempech u ohnišť. Je to velká výhoda při boji, i když je to hodně drahé. Podle mě to je ale nejlépe investovaný elixír. To samé platí pro hrad.
Za co prioritně utrácet zdroje?
Už jsem to naznačil v minulém bodě. Takže jen shrnutí:
Zlato: Hrad, Obrana, Kouzla, Zdi, Doly
Elixír: (Drill v TH8-10) Kempy, Kasárny, Hvězdy, Kouzla, Doly
Samozřejmě že je potřeba vycházet z možností. Kolik mám dělníků, zdrojů apod. Největší chybou je zahálející dělník, na druhou stranu je lepší dobojovat na dělo než dát dělat důl. U TH 8 - 10 byste měli prvně dokoupit nové budovy a jako prvně utratit elixír za maximální vylepšení dark elixir drillu...
Jak si vybírat soupeře?
Boj, to je asi na celé hře to nejzajímavější a zároveň nejvíce ovlivňující Vaše úspěchy a rozvoj vesničky. Nikoho nepotěší, když jeho útok skončí porážkou (ztráta pohárků podle mě nehraje roli… tak jako tak budete časem muset výš nebo níž) a zároveň proděláním za armádu, kdy se nepodaří armáda ani zaplatit. I tady prostě platí, že jednou se daří líp jednou hůř.
Na rozhodnutí zda jít do boje je 30s. je to krátká doba na to aby se člověk zorientoval. První co vidí je možný zisk. Nemá cenu chodit do boje, kde nic nezískám. Na TH5 - TH7 byste se měli zajímat jen o ty, co nabízí min. 100.000 ideálně od obojího. Je možné i třeba tratit na elixír, když se nabízí hodně zlata a obráceně. Je to o momentálních prioritách, tedy po čem zrovna jdu, na co šetří a taky to, kolik mě armáda stála.
Každý by se měl rychle naučit okamžitě poznat, jaký TH proti němu stojí. To určuje počty a maximální úrovně obrany. Zároveň by se měl naučit rozeznávat děla, Air defense, mortary a ostatní. Zdi každý pozná asi hned. Z minulých bojů víte, na co máte a na co ne!!!
Je lepší hledat o 10 minut déle než ztratit boj a čekat dalších min 30 minut na další armádu. A pro mě ztratit boj znamená nezískat zdroje! Nikde není psáno, že můžete jít jen na soupeře se stejným TH.
Jak si přestavit vesničku?
Svou vesničku můžete (měli byste) mít postavenou na dva způsoby. 1. je Vaše normální base - upravuje se po kliknutí na ikonku [ruky a dvou šipek] v pravé části obrazovky, následně můžete kliknout na [Remove All] - což Vám naskládá všechny stavby do spodní lišty, odkud je postupně umisťujete na nové pozice... po umístění poslední stavby, je nutné odkliknout [Save Village] pro uložení Vámi nově postavené base.(pokud dáte [Exit], vše se vrátí na původní pozice) ... 2. způsob upravuje Vaši WAR BASE - ta se dá upravit pouze v přípravný den Clan Wars, a to po odkliknutí [dvou skřížených mečů] na levé straně obrazovky a následném kliku, na mapě CW, v pravém dolním rohu, na [Edit Warbase]... postup je stejný jako u normální base, jen s rozdílem, že výsledná base se používá POUZE PRO CW a proto ji také musíme vhodně přizpůsobit (CC na střed, TH uvnitř a špatně dostupné, Mortary a Air Defense co nejblíže středu, ant-hog úpravy atd.) COC hrají milióny lidí a na internetu nejdete hafo inspirace pro stavění PERFEKTNÍCH a OSVĚDČENÝCH BASE, stačí jen vybrat vhodnou pro Váš styl hraní a případně ji poupravit.... Přikládám pár odkazů: Mapy vesnic "base layouts", Videa stavění, Youtube.
Pokud jste tvořivý, múžete si vytvořit svůj vlastní layout CoC ;-)
Ukázka mnou vytvořeného plánku ;-)
Další plánek pro TH8 ... a ještě jeden pro Clan Wars
TH10 farming hybrid
Pár podrobných informací pro stavitele ;-)
TH 9 Farming base layout
TH 7 Farming base layout
Kam umístit Clan Castle (hrad)?
Osvědčilo se mi jej umístit PŘESNĚ do středu vesničky. Optimální je, aby se zapojil do boje, až když už je armáda za hradbami, Tam se těžko ničí, protože útočící armáda má jiné cíle a hlavně to útočníka může překvapit. Na druhou stranu se dá zničit kouzlem. Ale ne všichni jej používají a záleží také na životní síle obraných jednotek… Luky v obraně dokáží zlikvidovat všechny obry, kteří se zaseknou na zdi.
Kam umístit TH?
Budovatel jej umístí mimo zdi. Nemá jich tolik, aby schoval TH a zároveň to hlavní, čímž jsou zdroje.
Jaké má výhody TH venku?
Napadne vás lovec pohárů, nebo slabší nezkušený hráč, který půjde jen po TH. Tím získáte štít. I ten co jde po zdrojích, může začít na TH, protože si řekne, půjdu odsud, když nic jiného, tak neprohraju. Největší výhodou TH venku, je (alespoň u mě bylo do TH 8 se všemi doly na 11. maximální lvl) výhoda často chráněné vesničky, kam jsem vždy přišel před koncem štítu, vybral doly, udělal pár útoků, požádal o obranu do CC a klidně nechal vesnici dalších 12 až 16h po napadení vydělávat suroviny (záleží na množství devastace Vaší vesničky)
Kam umístit sklady?
Optimálně ke středu vesnice. Dostat se k nim by se mělo minimálně přes dvě zdi. Je chyba je mít pohromadě. Pak stačí hrstka goblinů a je po nich. Je asi i dobré je nemít společně s obranou. Obři po obraně jdou a udělají tam díru pro gobliny. Je dobré je nemít na stejném místě. Určitě bude místo bezpečnější a to méně bezpečné. Není problém s tím šachovat podle toho jak je plný který zdroj. (pouze u rozdílných lvl Storage) u levelově stejných skladů, je jejich množství stejné
Obrana zdroje by neměla být závislá například jen na jednom dělu. Měli by být v palebné oblasti minimálně 3 obrany, podle situace a TH. Prostě SKLADY je potřeba hlídat. Po zadání Vašeho TH do vyhledávače na youtube, najdete velké množství inspirace na stavbu kvalitní a odolné obrany
Kam umístit obranu?
Tady je jednoduché pravidlo. Dokud je vaše obrana funkční, tak ničí útočníky a chrání zdroje. Pokud nejsou zdroje, je obrana k ničemu. Z toho plyne jednoduché pravidlo. Když už Vás někdo napadl, a chce ničit, ať ničí nejdřív nepotřebné budovy jako jsou kasárny, budky, campy, laboratoře a (ideálně prázdné) doly. Během tohoto ničení, by do něj měla pálit obrana, co to dá. Z tohoto pravidla i plyne to jak vesničku rozestavět. Je lepší udělat složitější centr vesnice, se spoustou chlívků a nechat ostatní nepotřebné za hradbami ale blízko v dostřelu než se snažit vše uchránit zdmi. Každá zeď se dá prorazit a při útoku se 3 zdi průměrně prorazí bombonošem, zbytek musí zdolat obři a ostatní. To už ale chvilku zabere. Bomber vždy rozbije maximálně jednu zeď a trochu poničí okolí (záleží na lvl zdí a bomberů), takže kvalitnější zdi by měli být blíže ke středu a chránit tak důležitější věci… sklady, mortary,
Při stavbě vesničky si představte, jak byste na ní útočily vy a podle toho ji stavte. Síť je efektivnější než klasická hradba klidně i dvojitá. Vycházejte z toho, že obři jdou podle pravidel po nejbližší obraně. Tímto lze odhadnout, jak bude útok probíhat a využít do toho třeba pastí. Dobře postavená vesnice většinou útočníka odradí, stejně jako Vás, když na nějakou takovou narazíte.
Vše co zde uvádím jsou má moudra, zkušenosti a někde i přesvědčení z celkového herního postupu (hraji od 16.10. 2013 –momentálně 8.5.2014 - TH9 a 84. Zkušenostní lvl. :-) Tento text je částečně zkopírován z několika zdrojů, ale nejvíce od klanu Czech All4One… kterému tímto děkuji. (jsem si vědom úsilí při překladu a psaní těchto textů). Veškéra zde uvedená čísla a některá fakta jsou OFICIÁLNÍ a najde te je zde: Clash of Clans Wiki
Ne každý se mnou musí souhlasit a já vím, že neexistuje jediná správná odpověď, stejně jako neporazitelná vesnice nebo armáda. Mohu Vám ale potvrdit velice podobné zkušenosti s Autorem původního textu… David K.M… (hlavně to s přeskočeným TH6 – úplně stejná zkušenost ;-)
Doufám, že tyto rady budou pro hráče TH8 a nižší přínosem a rychleji se zorientují v celé hře a nebudou opakovat naše chyby. Já jdu dále střádat rady, informace a zkušenosti s hrou na TH9, páč tady už to taková pohodička jako sem měl u TH8 není… nebo mi to zatím tak nepřijde ;-)
Vaše rady, nápady námitky
klan
Flirting in your city
https://t.me/DatingFlirting Sex without obligation
Dating and sex without obligation in your city
https://hot-desire.com/T1kMpvjB
- Meet, be inspired, communicate and continue flirting! Follow the link
@@@==
Flirting in your city
https://bit.ly/2TBGPyA
- Flirting in your city
@@@==
Budovatel VS lovec trofejí
farming
Jo mam
Gemy
prosim o radu
Re: prosim o radu
clan: ceska korporace
Pffff
Re: Pffff
Re: Re: Pffff
Czech Storm
Re: Czech Storm
Re: Re: Czech Storm
Re: Czech Storm
Re: Re: Czech Storm
prirazeni clanu
Re: prirazeni clanu
Přesně:
https://clashofclans.wikia.com/wiki/Clan_Wars ...
The matchmaking system in Clan Wars puts your clan against another clan of similar strength both offensively and defensively, and of the same size, rounded down to multiples of five eligible members.